1. Filmes megoldások
- 1.1 Televízióban, mozi csatornán sugárzott corporate vagy image film
- 1.2 Televízióban, mozi csatornán sugárzott termék vagy szolgáltatás promóciós film
- 1.3 Televízióban sugárzott műsor/film/blokk/vish szponzorációs megoldás
- 1.4 Internetre készített filmes megoldás (virus / social média, egyéb online film)
- 1.5 Egyéb felületre gyártott filmes megoldások (amely az 1.1-1.4-be nem nevezhető)
- 1.6 Videóklip
- 1.7 Craft - "legjobb kivitelezés" például: art direktori/fotós/operatőri munka, utómunka
2. Nyomtatott sajtó megoldások
- 2.1 Sajtótermékekben közzétett hagyományos hirdetések
- 2.2 Sajtótermékekben közzétett újszerű megoldások, kreatívan alkalmazott felületek, különleges megjelenések (behúzások, kivágások stb.)
- 2.3 Craft - "legjobb kivitelezés" például: art direkció, fotó, tipográfia, illusztráció, copywriting (ide az outdoor kategória craftjába nevezett alkotásokkal megegyező vizualitással rendelkező alkotás nem nevezhető)
3. Outdoor megoldások
- 3.1 Hagyományos outdoor plakátok, citylight vagy óriásplakátok, járműreklámok, épülethálók
- 3.2 Kültéren megjelenő egyéb különleges alkotás (elektronikus, performansz jellegű, innovatív felületen megjelenő)
- 3.3 Craft - "legjobb kivitelezés" például: design, art direkció (ide a sajtó kategória craftjába nevezett alkotásokkal megegyező vizualitással rendelkező alkotás nem nevezhető)
4. Digitális megoldások
- 4.1 Website-ok és microsite-ok (cégek, márkák, termékek, szolgáltatások számára készített websiteok, valamint microsite-ok és promociós site-ok)
- 4.2 Display tipusú hirdetések (banner, interstitial, layer, stb.)
- 4.3 Online felületen futó integrált reklámkampányok. Egy online integrált kampánynak azonos koncepcionális alapon minimum 3 különböző online hirdetési elemet kell tartalmaznia (pl.: egy banner, egy e-mail/e-dm, egy online játék, egy microsite, egy virus videó, egy social média stb. felületek közül). Offline elemek csak akkor fogadhatóak el kampányelemként, ha azok direkt módon kapcsolatban vannak a kampány digitális/online elemeivel
- "4.4 Közösségi média megoldások (kreatív megoldások network építésre, brandingelt tartalmak közzösségekkel történő megosztására értékesítési vagy branding cél érdekében). Közösségi oldalak, amelyek egy cég, márka, termék, vagy aktivitás népszerűsítésére készültek (Facebook és IWIW oldalak). Online, illetve közösségi tartalomszolgáltatás (Márka site-okon, Facebook oldalon, IWIWen, márkázott blogokon, Twitteren, vagy YouTube csatornán, időszakosan vagy folyamatosan szolgáltatott tartalom, amely egy márka imázsépítését, vagy termékének, aktivizációjának népszerűsítésítését szolgálja.) - 4.5 alatt nevezett alkalmazások ide nem nevezhetőek."
- 4.5. Alkalmazások (Szolgáltató, szórakoztató, vagy promóciós Facebook alkalmazások, IWIW alkalmazások, blog widgetek, illetve microsite-on elhelyezett alkalmazások, widgetek, snippetek.) - 4.4 alatt nevezett közösségi megoldások ide nem nevezhetőek.
- 4.6 Egyéb digitális megoldások. Innovatív hirdetési megoldások, melyek más online/interaktív kategóriában nem nevezhetőek. Játékok (online játékok, mobil játékok, videó játékok melyek egy termék vagy szolgáltatás, vagy márka hirdetését, promocióját segítik elő, játékokba foglalt hirdetések), mobil megoldások. Hirdetések és kampányok mobil telefonokra, vagy mobil technológia használatával; (mobil applikációk és egyéb letölthető eszközök okostelefonokra) 1.4-ben benevezett alkotások itt nem nevezhetőek újra (4.1-4.5 alkategóriákba nevezettek nem nevezhetőek)!
- 4.7 Craft – "legjobb kivitelezés" például best design, best illusztráció, best art direkció, best animáció, best copy writing
5. Design megoldások
- 5.1 Arculat-és logótervezés
- 5.2 Csomagolás tervezés
- 5.3 Egyéb (katalógus, naptár, éves jelentés) - 5.1-5.2 kategóriákban már nevezett alkotások itt nem nevezhetőek
- 5.4 Craft - "legjobb kivitelezés" például: design, illusztráció, fotós munka
6. Innovatív média megoldások (best use of media)
- 6.1 televízió, rádió, mozi
- 6.2 outdoor, épület, object
- 6.3 online, social média, new media
- 6.4 PR/Broadcast
7. PR megoldások
- 7.1 PR esemény
- 7.2 PR a szolgáltatás és termék szektorban
- 7.3 Válság, krízis kommunikáció (egy céggel, márkával vagy termékkel kapcsolatban kialakult negatív hangulatot, támadást sikerrel kezelő PR kommunikációs megoldások)
- 7.4 CSR kommunikáció
- 7.5 Egyéb (a fentiekben nem nevezhető például: belső PR megoldások) - 7.1-7.3 kategóriákban már nevezett alkotások itt nem nevezhetőek
8. Beltéri megoldások
- 8.1 Hagyományos beltéri/vásárláshelyi márkát építő vagy vásárlást előségítő megoldások - beltéri poszterek, freecardok, stb.
- 8.2 Egyéb különleges, újszerű (mozgó, elektronikus, stb.) indoor megoldások
- 8.3 Craft - "legjobb kivitelezés"
9. Direkt Marketing megoldások
- 9.1 Direkt marketing megoldások, beleértve a teljes direkt marketing ötletet, a mechanizmust, a célcsoport elérését, a DM célba juttatását, DM elemeket és a megvalósítást
- 9.2 Craft - "legjobb kivitelezés"
10. Rendezvényes megoldások
- 10.1 Különleges koncepció alapján megvalósított, eredeti, egyedi kreatív megoldásokat alkalmazó események, amelyek lehetnek termék vagy image kommunikációt szolgáló, külső felet célzó rendezvények; road-showk, konferenciák, termékbemutatók, sajtótájékoztatók, szalon/bolt megnyitó stb., vagy vállalati belső rendezvények; csapatépítő tréningek, munkatársak részére szervezett események, stb. - 11.1 pontban nevezett Sales Promotion megoldások ide nem nevezhetőek
- 10.2 Rendezvényes-elem megoldások: Egy rendezvény vagy esemény valamely eleme (pl: hostess ruha megoldása, fénytechnika, dekorációs elem), amely önmagában is különleges, kreatív koncepciót takar. - 8.1 és 8.2 alatt nevezett Beltéri megoldások ide nem nevezhetőek
11. Sales promotion megoldások
- 11.1 Egyedi, még nem alkalmazott megoldások, beleértve a promóciós ötletet, koncepciót, a mechanizmust és a megvalósítást. Ezek lehetnek fogyasztói promóciók (ajándéksorsolások, minták, stb.), eseményalapú fogyasztói promóciók (például HoReCa-ban, márkaüzletben), vagy bármilyen esemény alapú aktiváció, melynek középpontjában a márkakommunikáció és a fogyasztásösztönzés áll. - a 8.1, 8.2 és a 10.1 pontban nevezett beltéri, ill. rendezvényes megoldások ide nem nevezhetőek
- 11.2 Promóciós elem megoldások
12. Rádiós megoldások
- 12.1 Bármely magyarországi rádió által sugárzott hagyományos rádiószpot
- 12.2 Egyéb rádió megjelenések, különleges rádiós megoldások, újszerű műsorszponzorációk, kreatív műsorbeharangozók
13. Self Promotion és Kreatív ügyökségi csapatépítő megoldások
- 13.1 Önreklámok, kampányok – például céges ajándékok, költözési értesítők, saját hirdetések stb., valamint kreatív, újszerű ügynökségi csapatépítő megmozdulások, megoldások
14. Integrált megoldások
- 14.1 Egy koncepción alapuló, több médiatípuson vagy eszközön (minimum három) megvalósult integrált termék, szolgáltatás, márka, image vagy promóciós kampány.
15. Társadalmi célú megoldások
- 15.1 Minimum 3 különböző médiatípuson megvalósuló, egységes koncepcióra épülő társadalmi célú kampány
- 15.2 Beltéren megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 15.3 Kültéren megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 15.4 Sajtóban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 15.5 Online felületen megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 15.6 Televízióban sugárzott TCR reklámfilm
- 15.7 Rádióban sugárzott TCR rádiószpot